Daarom geen zaken doen
Hoewel er -volgens OTB- voldoende redenen zijn wél zaken te willen doen met OTB, is de kans op wederzijds succes groter indien u zich niet kunt vinden in de onderstaande beweringen…
- U gelooft niet in onderscheid en uniekheid (tov uw concurrenten)
- Micro blue oceans…alleen voor creatieve marketeers
- Micro blue oceans…niet haalbaar in onze branche
- Micro blue oceans…gedragen door de gehele organisatie? Nooit
- U accepteert dat uw marketingafdeling elk jaar 13-in-dozijn/platgetreden marketingplannen presenteert
- U vindt het normaal dat uw sales een training ‘klantgericht verkopen’ volgt
- U vindt het ook normaal dat slechts 10% van uw sales écht getraind wil worden
- Van binnen naar buiten ontwikkelen. Liever standaard andersom
- Een chronisch blije organisatie? U prefereert een rendabele
- U gelooft dat het herbeleven van oude mislukte strategieën nu wel succesvol kunnen zijn
- U wilt veranderen, maar mijdt fear-zones
- U brengt meer tijd door met uw manager-peers dan met de echte organisatie
- U kijkt in de spiegel als het goed gaat, door het raam als het slecht gaat.