De eigenzinnige ZZP 'er
Ook, of juist voor de ZZP’er geldt: lage blue ocean gehalte, dus weinig onderscheidingsvermogen, nauwelijks recht van bestaan. Klinkt misschien bot, maar waarom zou een potentiële klant voor u gaan als u weinig gepercipieerde meerwaarde toont? Overigens, de vaker toegepaste lage prijs strategie ziet OTB als een typische anti-blue-ocean.
Nieuw in de markt en alleen voor ZZP’ers. U kunt gebruik maken van het ‘sparring by the hour’ prepaid concept. U koopt één of meerdere uren in, die u vervolgens inzet om OTB ‘leeg te zuigen’ in ambachtsgebieden sales, marketing en management.
Zelfstandigen adviseren zonder al te veel kennis te hebben van zelfstandig zijn, is geen verstandig uitgangspunt.
Gelukkig is dit niet het geval bij OTB. Mede eigenaar Keyner is sinds 2012 fulltime eenzaam zelfstandig. Heeft in zijn eentje unieke waarde kunnen toevoegen in een tamelijk uitgebluste branche. Waardoor nu leading.
De opgedane kennis, de kritische tips& tricks wil OTB graag delen met zzp’ers. Dat kan trouwens vrij eenvoudig. Want, OTB heeft een toegankelijke online ‘prepaid sparren met OTB’ module ontwikkeld. In max. 4 uur, en tegen gereduceerd tarief, kunt u OTB gebruiken voor uw benefits! Prepaid sparren met OTB
Overigens, er zijn talloze (micro) onderwerpen, problemen en vragen die u aan OTB kunt voorleggen. Heeft u bijvoorbeeld al een blue ocean one minute pitch? Eentje, die na uw betoog de potentiële klant even stil laat zijn? Stil omdat hij uw pitchkracht even moet verwerken?
Nee? OTB gaat dat samen met u realiseren. Kent u misschien al de kracht van ‘niet te veel praten’? Of, bent u al in staat om 80% van uw vragen in open stijl te verwerken?
Iets groter. Hoe uniek bent u? In de ogen van uw klanten? Uw prospects? Wat gaat u doen om de GAP tussen u en uw concurrenten te vergroten? En hoe gaat u dat dan vertalen opdat uw bestaande- en potentiële markt u als onderscheidend ziet?
Hoe ‘likable’ bent u? Bent u bereid tijd en effort te stoppen om u meer onweerstaanbaar te maken? U vermoedt dat dat niet belangrijk is? Dat het volgens u puur om de inhoud gaat? Zelfs indien u weet dat minimaal 87% van wat mensen (dus ook klanten) van u vinden gebaseerd is op non-verbale communicatie, inclusief lichaamstaal (en geur)?
OTB kan nog pagina’s vol interessante vragen schrijven. Is het nadeel van tamelijk obsessief bezig met het vak ondernemen in ZZP verband. In dat kader kan OTB zo ontzettend veel voor elke ZZP’er betekenen…zelfs de succesvolle…je hoeft namelijk niet ziek te zijn om beter te worden, toch?