…Blue oceans gaan dus over het creëren en uitrollen van unieke micro meerwaardes, in de ogen van uw doelgroepen. Note: OTB ervaart regelmatig dat unieke micro blue oceans, ondanks de goede executie, niet altijd even snel door de markt opgepakt worden. Dat is logisch. Uniek betekent niet eerder vertoond. Niet eerder vertoond is een verandering van het nu. En dat kan op zijn beurt voor mentale frictie en dus weerstand zorgen.
“…Wees gerust, de aanhouder wint hier altijd. Kwestie van bedachtzaam implementeren. Micro blue oceans kosten tijd ze te waarderen; wat met een door OTB getraind blue ocean marketingteam aanzienlijk verkort wordt…”
Het fundament van micro blue ocean gedrag zit volgens OTB in iedereen. Iedereen heeft het, maar niet iedereen durft er gebruik van te maken. Het lijkt zelfs dat, naarmate we ouder worden, we steeds minder blue ocean gedrag durven te vertonen.
Want micro blue oceans gaan over anders durven zijn, anders durven kijken, anders durven denken en anders durven doen. Je niet laten misleiden door wat mag en wat niet mag. Niet openstaan voor kuddegedrag, wel openstaan voor het loslaten van je boven- en ondergrens (zonder afstand te nemen van je waarden). Om vervolgens geïnspireerd te worden door de nieuwe mentale ruimte.
OTB meent dat het woord ‘loslaten’ erg omvattend is voor dit alles. OTB meent ook dat, hoe goed we ook ons best doen ‘los te laten’, we altijd een hoge dosis geconditioneerd zijn in ons hebben. Dat hoeft geen probleem te zijn. Als je er veel jaren over doet om bovenstaande (on)bewust te mijden, dan mag je er gerust een tijd over doen om weer terug te keren.
“…OTB ontwikkelt en implementeert micro blue oceans voor bedrijven. Met heel veel plezier zelfs, aangezien beide eigenaren in alle omstandigheden, voor elke bedrijf ongeacht grootte en branche, in staat zijn unieke micro blue oceans te creëren. Daarnaast faciliteren ze in trainingen om uw organisatie, in het bijzonder de marketingafdeling, micro blue ocean selfsupporting te maken…”