Vorige week gaven wij een typische OTB training over Paradigma en Paradigma shift op een prachtige locatie midden in het bos. Uiteraard werd in die training OTB’s key belief “blije organisaties” toegelicht.
Wat is het heerlijk om zo’n topic in praktijk terug te zien diezelfde middag nog. We zaten tijdens de lunch nog lekker na te babbelen over verschillende besproken onderwerpen toen een breed lachende dame ons vroeg wat we wilde drinken. De dame stond vol overtuiging en passie zeker van zichzelf de bestelling op te nemen. En wat mij opviel zonder notitie blokje of elektronische variant. Er werd van alles besteld koffie, cappuccino, melk, jus d’orange, spa rood, cola en nog een koffie. Een van de cursiste bedacht zich en vroeg heeft u ook cola zero in plaats van cola. Geen probleem zei ze met een lach.
We babbelde lekker door en even later kwam de dame met een blad vol drankjes het terras op. Eerst serveerde ze onze vrouwelijke cursist uit en daarna zonder enige vraag of aarzeling serveerde ze de rest van de drankjes uit. Mijn mond viel open dat deze breed lachende dame alle bestelde consumpties zonder een fout uitserveerde. Dat is een compliment waard. Toen ik haar die gaf liep ze nog breder lachend het terras af.
Wow dit maak je niet veel meer mee dat iemand zijn job met zoveel passie en toewijding uitvoert. Is dat niet het ultieme voorbeeld van blije companies. Het hoeft verder geen uitleg dat OTB zijn trainingen hier blijft geven. Complimenten.