Boze tongen beweren dat OTB’s no cure no pay toch wel de hoogste vorm van klant-gericht moet zijn. OTB snapt dat. Niet presteren betekent namelijk niet betalen. Per saldo geen verlies voor u als klant. Verder zou bedacht kunnen worden dat niet veel bedrijven een dergelijke -gevaarlijke- statement durven poneren.
Want, stel dat het misgaat? De vele gespendeerde uren, letterlijk voor niets! Gelukkig hoeft de klant dan niet te betalen…waardoor sprake is van een ‘happy customer’…
OTB’s no cure no pay heeft, hoe raar het mag klinken, weinig met klantgericht zijn te maken. Want, stel dat OTB faalt? Wie faalt dan ook? Precies…U.
“…Je moet het maar durven…no cure no pay…hoeveel druk wil je je als bedrijf opleggen?…”
…Want, stel dat OTB faalt? Wie faalt dan ook? Precies…U.
No cure no pay moet OTB messcherp houden, in alle fasen van samenwerking met u. Vanaf intake, ontwerp, presentatie, onderhandeling, executie tot vooral: de flexibiliteit zich aan te passen aan (markt)veranderingen, tegenvallers en onverwachte uitdagingen in het gehele proces.
U zult begrijpen, OTB is er op gebrand u een mooie factuur voor geleverde diensten te sturen. U zult zich mogelijk ook de pijn van OTB in het gehele proces kunnen voorstellen. Want, stel dat er niet gepresteerd wordt…
En toch, of misschien juist daarom, heeft OTB gekozen voor deze ambitieuze company feature. Namelijk perfect in lijn met de eigen micro blue ocean filosofie, is het een mooie blue ocean…voor u. Daarnaast is de beschreven pijn een mega trigger om in alle fasen van samenwerking vooral realistisch te zijn.
Geen luchtkastelen doelstellingen. Geen ‘hier kunnen we de klant mee binnenharken’ sales-pitches. Geen ‘dat zien we wel later als we de opdracht hebben’ uitdagingen. OTB gaat haar visie van uw succes presenteren in termen van realisme.
“…OTB gaat haar visie van uw succes presenteren in termen van realisme…”
…Geen luchtkastelen doelstellingen. Geen ‘hier kunnen we de klant mee binnenharken’ sales-pitches. Geen ‘dat zien we wel later als we de opdracht hebben’ uitdagingen.
Realisme staat voor de allerbeste inschatting van de mentale- en fysieke stretch van uw organisatie/team in relatie tot de concrete business mogelijkheden van uw doelgroep(en). Het voorwerk voor realisme is essentieel om überhaupt tot enige concrete- en realistische doelstellingen te komen. Dit voorwerk is tijdsintensief. Uitvoerig praten met uw medewerkers van operationeel tot strategisch. En het plannen van voldoende meerijdagen naar uw prospects en klanten opdat OTB een inschatting van resultaat kan maken.
Hoe dan ook: no cure no pay vergt niet alleen veel van OTB, het vergt ook veel van u
En misschien is OTB’s interpretatie van no cure no pay, mits beide partijen er volledig in geloven, wel de default perfecte manier van samenwerking. Immers, de belangen voor beide partijen zijn haast even groot. En dat verbindt. En deze verbinding zorgt voor: samen de weg naar succes bewandelen/beklunen. Waarmee tevens OTB’s missie ‘transitie naar blije organisatie’ bekrachtigd wordt. En daar wordt OTB extreem blij van.
Samen de weg naar succes beklunen..mooie gedachte toch?